Υγιεινή Διατροφή

Τα οφέλη της βρώμης στη διατροφή μας.

2 Οκτωβρίου 2017

Καλό μήνα να έχουμε, είπαμε να ξεκινήσουμε δυναμικά τον Οκτώβριο αλλά και την νέα εβδομάδα βελτιώνοντας τον τρόπο διατροφής. Σε προηγούμενο άρθρο μιλήσαμε για την αξία του πρωινού στην καθημερινότητα μας. Σήμερα θα αναφερθούμε σ’ ένα είδος τροφής που μπορούμε να εντάξουμε όχι μόνο στο πρωινό αλλά και σε όλη την διάρκεια της μέρας. Δεν είναι άλλη τροφή από τη βρώμη. Ένα είδος δημητριακού με υψηλή θρεπτική αξία. Γεμάτο σε φυτικές ίνες, πρωτεΐνες, βιταμίνες του συμπλέγματος-Β, φυλλικό οξύ και μέταλλα όπως για παράδειγμα: κάλιο, ασβέστιο και μαγνήσιο.

Η βρώμη μπήκε στη διατροφή μου πριν λίγους μήνες και έχω να σας πω ότι είναι ένα πολύ νόστιμο είδος δημητριακού. Σαν άτομο δεν μου άρεσαν ποτέ τα δημητριακά, οπότε η πρώτη δοκιμή ήταν λίγο ρίσκο αν θα μου άρεσε ή όχι. Χρησιμοποιώ την βρώμη έχοντας αντικαταστήσει το λευκό ψωμί με ψωμί βρώμης σε καθημερινή βάση. Η βρώμη περιέχει υδατάνθρακες που απορροφούνται αργά από τον οργανισμό με αποτέλεσμα να έχουμε την αίσθηση του κορεσμού για μεγαλύτερο χρονικό διάστημα. Επίσης, βάζω αλεσμένη βρώμη όταν φτιάχνω κεφτεδάκια ( σε επόμενο άρθρο θα σας δώσω την συνταγή μου), αν έχω όρεξη για γλυκό θα προτιμήσω μια μπάρα από βρώμη και γενικά σχεδόν πάντα επιλέγω προϊόντα που περιέχουν βρώμη για τους παρακάτω τρεις λόγους:

#1 Πηγή πρωτεΐνης:

Η πρωτεΐνη είναι υπεύθυνη για την ομαλή λειτουργία των ιστών του σώματος αλλά και για το σχηματισμό νέων ιστών. Σε σχέση με τα υπόλοιπα δημητριακά, η βρώμη περιέχει μεγαλύτερη συγκέντρωση πρωτεϊνών.

#2 Καρδιαγγειακό σύστημα:

Πλούσια σε β-γλυκάνες, φυτικές ίνες που μειώνουν τα επίπεδα των λιπιδίων μειώνοντας έτσι την εμφάνιση καρδιαγγειακού νοσήματος. Επιπλέον η β-γλυκάνη λειτουργεί ευεργετικά στο διαβήτη καθώς έχουμε λιγότερη αύξηση του σακχάρου στο αίμα. Επίσης, τα αντιοξειδωτικά συστατικά όπως βιταμίνη Ε συμβάλουν στην προστασία των αγγείων.

#3 Ανοσοποιητικό σύστημα:

Λόγω εποχής κιόλας είναι ένα θέμα που μας αφορά. Η βρώμη χάρη στο σελήνιο και Βιταμίνη Ε ενισχύεται το ανοσοποιητικό σύστημα και οι β-γλυκάνες βοηθούν στην λειτουργία των κυττάρων άμυνας του οργανισμού.

Tip:

Θα σας πρότεινα να δοκιμάσετε μια φέτα ψωμί βρώμης με μέλι στο πρωινό σας. Θα δείτε ότι θα σας κρατήσει αρκετή ώρα χορτάτη.

Περιμένω τα σχόλια σας…

You Might Also Like

No Comments

Leave a Reply