Τρόπος ζωής

Υπάρχουν μέρες που πεινάτε συνεχώς; Να γιατί.

23 Σεπτεμβρίου 2018
Peinate-synexeia

Όλοι μας κάποια στιγμή έχουμε περάσει μέρες που αισθανόμαστε συνεχώς πεινασμένοι. Από την ώρα που θα ανοίξουμε τα μάτια μας μέχρι και την στιγμή που θα ξαναπέσουμε για ύπνο, έχουμε την τάση να τσιμπολογούμε και να μη χορταίνουμε ποτέ. Γνωρίζεται όμως που μπορεί να οφείλεται αυτό; Η επιστήμη έρχεται να δώσει την απάντηση της.

Δεν κοιμάστε αρκετά.

Όσοι κοιμούνται ξημερώματα καταναλώνουν κατά μέσο όρο επιπλέον θερμίδες, σε αριθμό αυτό σημαίνει 248 θερμίδες, σύμφωνα με μια μελέτη στο επιστημονικό περιοδικό Obesity.

Η έλλειψη ύπνου αυξάνει το στρες στο σώμα και οι ορμόνες της γλυκερίνης και της λεπτίνης που ρυθμίζουν την πείνα δεν βρίσκονται πλέον σε ισορροπία.

Αυτό έχει ως αποτέλεσμα, οι άνθρωποι που κοιμούνται μόνο 5 ώρες σε αντίθεση με τους ανθρώπους που κοιμούνται 8 ώρες, έχουν 50% περισσότερες πιθανότητες να είναι παχύσαρκοι.

Το βραδινό σας περιλαμβάνει αρκετούς υδατάνθρακες.

Τα μικρά μόρια που αποτελούνται οι επεξεργασμένοι υδατάνθρακες περνούν γρήγορα από την πέψη και μετατρέπονται σε γλυκόζη. Η γλυκόζη είναι ένα σάκχαρο που παράγεται στο ήπαρ και τροφοδοτεί τον εγκέφαλο. Τέτοιοι υδατάνθρακες προκαλούν απότομη αύξηση του επιπέδου του σακχάρου, αλλά και απότομη πτώση αργότερα. Η πτώση αυτή κάνει τον εγκέφαλο να αναζητήσει ξανά γλυκόζη για να λειτουργήσει σωστά. Έτσι, οι ορμόνες της πείνας απελευθερώνονται και σας προτρέπουν να αναζητήσετε ξανά τροφή.

Το νερό που πίνετε δεν φτάνει.

Η μη κατανάλωση υγρών μπορεί να μπερδέψει τον οργανισμό κι ενώ διψάτε, νομίζετε πως πεινάτε τελικά. Όταν το σώμα είναι αφυδατωμένο, το τμήμα του εγκεφάλου που ρυθμίζει την όρεξη μπερδεύεται. Εσείς μπορεί να αναζητάτε φαγητό στην πραγματικότητα όμως χρειάζεστε υγρά.

Βιάζεστε όταν τρώτε το γεύμα σας.

Όταν τρώτε γρήγορα, μπορεί να γεμίζετε το στομάχι σας εύκολα αλλά ο εγκέφαλος χρειάζεται χρόνο μέχρι να αισθανθεί ότι έφαγε αρκετά. Αυτός ο χρόνος είναι περίπου 20 λεπτά μέχρι να σταλεί το μήνυμα στο εγκέφαλο ότι έχει χορτάσει.

Βελτιώστε μερικά από τα παραπάνω στη ζωή σας και θα δείτε μια μικρή αλλαγή.

Προσωπικά, όσο έγραφα το άρθρο σκεφτόμουν ότι το τελευταίο διάστημα κοιμόμουν το πολύ 5 ώρες καθημερινά και αυτό είχε ως αποτέλεσμα να ανέβει η ζυγαριά 1,5 κιλό. Σημείωση, δεν άλλαξα κάτι από τις διατροφικές μου συνήθειες απλά και μόνο κοιμόμουν λιγότερο.

Πηγή

Photo by Gardie Design & Social Media Marketing on Unsplash

 

 

You Might Also Like

No Comments

Leave a Reply